poniedziałek, 16 lutego 2015

Odc.3 - o wierszyku i czterech braciach :)

W trzecim odcinku Poniedziałkowego Cyklu Książkowego opowiem Wam o "Przyjacielu, kim jesteś?". Książka należy do serii Opowieści Margit Sandemo - jest to 20 tom.

A teraz najważniejsze, czyli o czym to jest. Książka rozpoczyna się od wierszyka:
"Jeden cię oszuka,
jeden zniszczyć chce,
jeden jest uwodzicielem,
jeden jest twym przyjacielem."
Taki wierszyk dostała na karteczce Camilla w domu rodziny Franck, gdy miała 16 lat. Teraz, 6 lat później, przypomniała sobie o nim, bo ma tam powrócić. Ma zamieszkać i pracować u braci, których ojciec zastrzelił się z winy ojca Camilli. Bo to właśnie ojciec Camilli w nieuczciwy sposób pozbawił ich majątku. Nasza bohaterka trochę się obawia spotkania z braćmi, ale daje się przekonać Helenie Franck do podjęcia tej pracy. Jednak w trakcie czytania książki okazuje się, że trochę ryzykuje, bo ktoś nawet próbuje ją zabić. Wierszyk jest wskazówką dotyczącą zamierzeń braci względem Camilli. Tylko jeden z nich jest jej przychylny, pozostała trójka w taki czy inny sposób chce ją skrzywdzić. Niestety dziewczyna nie wie, który z braci jest jej przyjacielem. Czy to spokojny rozwodnik Greger? A może niepoważny playboy Dan? Albo opanowany i nieprzenikniony Phillip lub najmłodszy z braci uroczy Michael? Pomagają jej krótkie wiadomości, które czasem znajduje tam, gdzie kiedyś znalazła wierszyk na karteczce. A jej przyjaciel? Gdy ją zobaczył po długim czasie stwierdził, że trzeba jej pomóc, bo
dziewczyna jest strasznie zakompleksiona i zaniedbana. W jaki sposób jej pomoże? Czy obroni Camillę przed tymi, którzy chcą ją skrzywdzić? Na te i wiele innych pytań znajdziecie odpowiedź w książce Margit Sandemo "Przyjacielu, kim jesteś?".


Mam sentyment do tej serii a w szczególności do tej książki. Może nie jest napisana jakimś wyszukanym językiem, ale mi się bardzo podoba:) Moja ocena to 5,5/6. Polecam:)

2 komentarze:

  1. Każda z nas ma sentyment do pewnych książek... ja wyciągnęłam swoją starą, dużą i już troszkę 'nie nową' książkę z wierszami Tuwima. Oj z wielką przyjemnością mi się ją czyta... ;) naprawdę

    www.MartynaG.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, ja mam sporo takich książek, które bym mogła w kółko czytać :)

      Usuń